Monday 16 September 2013

:: Aku Bukan Nabi ::

Assalamualaikum w.w

Salam kembali,

Aku bukan Nabi diuji begini,
Hanya insan hina mencari redha Ilahi,
Cuba berbakti ikut kemampuan diri,

Aku bukan Nabi diuji begini
Ingin menjadi penghubung dalam berbakti
Sebagai bekalan ukhrowi

Aku bukan Nabi diuji begini
Walau dengan hanya kata-kata sindiran yang sakit hati
Walau aku tahu Nabi lebih dari itu diuji

Aku bukan Nabi diuji begini
Walau hanya dengan gerak geri yang terasa dihati
Walau aku tahu Nabi diuji sampai patah gigi

Tolonglah aku Ya, Ilahi.
[poksyeikh@srajp/1157 AM/ Ramdhan 1434]


Luahan hati di atas sebenarnya telah lama saya simpan dalam smartphone. Saya buat sewaktu ramadhan 1434 yang lalu. Terluah dan terlakar apabila diuji sewaktu mengurus satu program yang telah diamanahkan.

Tidak payahlah saya sebut program apa dan di mana. Apa yang penting, program itu berjaya dan mendapat sambutan yang baik. Kali pertama dibuat dan terlaksana. Alhamdulillah.

Thank's Allah.
See u
Tq

No comments:

Post a Comment