Saturday 15 December 2012

:: Kemas ::

Assalamualaikum w.w

Salam musim durian,
Salam 121212,
Salam 1234,
Salam selamat buat semua dimusim cuti.

Tangguh...tangguh, memang tidak menjadi. Gagahkan jua mengisi blog ini. Sewaktu orang dok kecoh  dan sibuk tarikh 121212 saya tengah berprogram di UTeM dalam satu seminar berbayar. Nanti saya akan cerita dalam entry yang lain. Sibuk 121212 tetapi orang lupa tarikh islam yang sama cantik dan jatuh pada hari Jumaat penghulu segala hari adalah 1234. Ini kerana orang ramai telah dibiasa dan dibiasakan dengan tarikh masehi. Lupa tarikh hijriah yang dahulu gemilang dan terbilang.

Ingatkan pada tarikh 1234 itu nak isi blog ambil semangat tidak kesampaian juga. Tertangguh juga, sebab komputer masalah, temu janji, hand phone tidak boleh transfer gambar, penyudahnya tertangguh akhirnya. Pagi ini sabtu barulah dapat diselesaikan masalah komputer dan hand phone. Ini sebab ada gambar dalam hand phone yang perlu di muat naik dalam entry ini.

Sebulm tarikh 1234, khamis pergi ke sekolah setelah mendapat sms kena kemas staff room sebab tahun ini cikgu lelaki kena bergabung duduk satu bilik dengan staff room cikgu perempuan. Ini kerana ada pertambahan murid dan staff room lelaki yang sedia ada adalah makmal komputer yang mana peruntukkan komputer akan sampai.

Alhamdulillah selesai juga mengemas, angkat mengangkat. Mujur ada seorang cikgu kebetulan datang punya tugasan yang lain. Minta bantuan dia untuk angkat barang yang berat. Terima kasih cikgu. Semangat tahun baru 2013. Cikgu lelaki dapat meja baru. Moga segala-galanya baru. Semangat baru, cara kerja baru, hati baru. Niat baru. Apa-apa pun barulah. Layan gambar di bawah.

Bila sudah duduk satu bilik dengan kapisti lebih kurang 52 cikgu, kena 'adjust' agar nampak kemas dan luas bilik. Itu yang main tindih-tindih.














'Pantry' poksyeikh siap disusun. 2013 akan ada benda baru diletakkan. 











Meja kerja poksyeik siap. Meja baru. Moga segala-galanya baru. Semangat baru, hati baru, cara kerja baru. Niat baru. Azam baru. Barulah namanya baru.










Suasana dari pintu masuk utama cikgu lelaki.












Ini gambar tempat berjumpa kekasih hati ( ALLAH ). Alhamdulillah Pak Sahak membantu mengemas dan memaku 'pangar canggih' agar kemas dan tidak tumbang.









Belakang surau dan stor pun dah clear. Pak Sahak memang terbaik. Tengok usia dan fizikal memang berusia. Tetapi kudrat memang terbaik. Berkat hidup Insya' Allah.
















Ok, tu jer, Buat cikgu-cikgu yang masih bercuti, teruskan cuti anda.
Tapi buat warga SRAJP, cari masa datang mengemas.
Ok, Jumpa lagi
Adios.

1 comment:

  1. Wa..bestnya meja n kerusi baru.sy pun nk jgk...huhu..manalah tempat sy bila bertgs semula nnt..anyway, selamat kembali bertgs n kirim slm pd semua ye..

    ReplyDelete